donderdag 18 oktober 2012

Paprikasoep tweemaal

Vandaag heb ik een paprikasoepje à la Jeroen Meus gemaakt. 
Lekker, maar ik hoef  niet direct curry te smaken in mijn paprikasoep. 
Vandaar dat ik eigenlijk een voorkeur heb voor mijn eigen versie van dit zuiderse soepje. Het enige tricky aan dit recept is het onderscheid tussen mild en scherp paprikapoeder. Als je twijfelt begin dan voorzichtig!

1 rode paprika
1 gele paprika
1 groene paprika
1 (kleine) ui, in grove stukken
1 teentje knoflook
(verse) rozemarijn
1 tl paprikapoeder (mild)
1/4 tl paprikapoeder (scherp)
zout en peper
olijfolie
3/4l groente- of kippenbouillon

Verhit de olie in een grote pan. Fruit de ui en knoflook  en voeg de fijngehakte rozemarijn toe. Stoof de stukken paprika al roerend kort mee.
Giet de bouillon erbij en breng aan de kook. Kruid met paprikapoeder en laat op middelhoog vuur garen. Voeg zout en peper naar smaak toe. 
Mix of blender de soep. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.