zaterdag 7 april 2012

Lamskoteletjes met pesto en asperges en een gepocheerd eitje


Wat doe je als je niet kan kiezen tussen asperges en lamskoteletjes? Dan maak je ze toch alletwee!  Ik vond mijn inspiratie én de foto (waarvoor dank) op Zon, een site die Nederlandse groenten promoot. Met een kleine aanpassing toverde ik in geen tijd dit heerlijke gerechtje op tafel. Ik gebruikte bieslookpesto, omdat ik die toevallig voorhanden had, maar natuurlijk kan je dit ook maken met de traditionele basilicumpesto.  

voor 2 :



1/2 kg witte asperges, geschild,

1 el olijfolie
,
4 à 6 lamskoteletjes,  
2 eieren,
pesto  








Leg de asperges in een ovenvaste schotel, zorg dat ze niet teveel overlappen en doe er een à twee eetlepels water bij, waaraan een snuifje zout en suiker  is toegevoegd.
 Bedek met microgolfovenfolie en laat 12 min. garen op 750 W.
Wrijf de lamskoteletten in met zout en peper. Verhit in een hete braadpan de  olijfolie en bak de lamskoteletten tot ze roségaar zijn.
Breng in een pan ruim water met een scheutje azijn aan de kook. Breek de eieren één voor één in een kopje en laat ze in het water, dat net tegen de kook aan is, glijden. Pocheer de eieren in 4 min. gaar. Haal de eieren met een schuimspaan uit de pan en laat ze uitlekken op keukenpapier.

Verdeel de asperges over 2 borden. Leg er een lamskotelet bij. Leg het ei op de asperges en lepel  een beetje pesto over de koteletjes.  
Lekker met gekookte (vastkokende) aardappeltjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.